Skip to the content
  • 2651050712-50715
  • logotherapy@uoi.gr
  • Students
  • Διδάσκοντες
  • Old site
Facebook Instagram
  • Home
  • The Department
    • Chair's Greetings
    • Description
    • Administration
    • Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
      Τμήματος Λογοθεραπείας
    • Quality Policy
    • Internal and external registries
    • Video presentation
    • Facilities
  • Studies
    • Undergraduate Studies
    • Postgraduate studies
    • Doctoral studies
    • Postdoctoral studies
    • Academic study advisor
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο 2025-2026
    • Study guide
    • Qualification Exams
    • Erasmus+
    • Document Request Forms
    • Alumni
  • Research
    • Research Labs
      • Laboratory of Audiology, Neurootology and Neurosciences
      • Laboratory of New Approaches in Communication Disorders
    • Educational Labs
      • Learning Difficulties Lab
      • Computer Based SLP Lab
      • Computer Lab
  • Staff
  • News
    • Announcements
    • Events
      • Workshops' photos
    • Scholarships
  • Contact
    • Secretariat
  • Home
  • The Department
    • Chair's Greetings
    • Description
    • Administration
    • Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
      Τμήματος Λογοθεραπείας
    • Quality Policy
    • Internal and external registries
    • Video presentation
    • Facilities
  • Studies
    • Undergraduate Studies
    • Postgraduate studies
    • Doctoral studies
    • Postdoctoral studies
    • Academic study advisor
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο 2025-2026
    • Study guide
    • Qualification Exams
    • Erasmus+
    • Document Request Forms
    • Alumni
  • Research
    • Research Labs
      • Laboratory of Audiology, Neurootology and Neurosciences
      • Laboratory of New Approaches in Communication Disorders
    • Educational Labs
      • Learning Difficulties Lab
      • Computer Based SLP Lab
      • Computer Lab
  • Staff
  • News
    • Announcements
    • Events
      • Workshops' photos
    • Scholarships
  • Contact
    • Secretariat

Ερευνητικό εργαστήριο

ΦΕΚ Θεσμοθέτησης του εργαστηρίου
(τ. Β’ 281/11-02-2016)
Laboratory of New Approaches in Communication Disorders
(Laboratory of New Approaches in Communication Disorders)
Υπεύθυνος/ΔιευθυντήςVictoria Zakopoulou
E-mail Εργαστηρίουvzakop@uoi.gr
ΦΕΚ ΘεσμοθέτησηςΦΕΚ τ Β’ 281/11-02-2016 
1. Ανθρώπινο δυναμικό:
  • Victoria Zakopoulou (Διευθύντρια/Υπεύθυνη Εργαστηρίου)
  • Ziavra Nafsika
  • Nissioti Melpomeni (Melina)
  • Vassiliki Siafaka
  • Eugenia Toki
2. Σύντομη περιγραφή του Εργαστηρίου:

Σκοπός του Εργαστηρίου είναι η κλινική εκπαίδευση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, η ανάπτυξη της ψυχολογικής έρευνας και της πολυπαραγοντικής και διεπιστημονικής προσέγγισης των αναπτυξιακών και επίκτητων διαταραχών, η διενέργεια ερευνητικών πρωτοκόλλων σε ζητήματα σχετικά με την εφαρμοσμένη πληροφορική και την ηλεκτρονική μάθηση στη λογοπαθολογική πρόληψη, διάγνωση, παρέμβαση παρακολούθηση και αντιμετώπιση διαταραχών/δυσκολιών και η διενέργεια ερευνητικών πρωτοκόλλων σε ζητήματα σχετικά με τη διάγνωση, παρακολούθηση και αντιμετώπιση ενός ευρέος φάσματος παθολογικών καταστάσεων λόγου κι ομιλίας, σε όλες τις ηλικίες.

Συγκεκριμένα, το Εργαστήριο έχει ως αποστολή:

  • Τη διεξαγωγή βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας στις αναπτυξιακές διαταραχές και τις διαταραχές μάθησης.
  • Τη συνεργασία και ανταλλαγή επιστημονικών γνώσεων με άλλα ακαδημαϊκά ή ερευνητικά ιδρύματα της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, επιχειρήσεις και οργανισμούς του ιδιωτικού και δημόσιου φορέα, καθώς και Σωματεία και Συλλόγους, εφόσον οι στόχοι τους συμβαδίζουν με αυτούς του Εργαστηρίου, όπως ορίζεται στο Ν. 4310/2014.
  • Τη συνεργασία με ερευνητικά Εργαστήρια δημοσίων φορέων, οργανισμών, ινστιτούτων και επιχειρήσεων με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας στις διαδικασίες διάγνωσης και παρέμβασης.
  • Την ανάπτυξη προγραμμάτων διδασκαλίας και επιμόρφωσης συναφών ειδικοτήτων.
  • Τη διάχυση της παραγόμενης γνώσης και εμπειρίας μέσω της δημοσίευσης επιστημονικών άρθρων, βιβλίων, μονογραφιών, της οργάνωσης επιμορφωτικών σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων, διαλέξεων και της προσφοράς υπηρεσιών ηλεκτρονικής και δια βίου μάθησης σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Οι δραστηριότητες του Εργαστηρίου αναπτύσσονται σε τρεις κύριες κατευθύνσεις:

Α. Υποστήριξη της εκπαιδευτικής δραστηριότητας μέσω:

  1. της εξοικείωσης των φοιτητών και των εκπαιδευομένων στη χορήγηση σύγχρονων ψυχομετρικών εργαλείων ανίχνευσης και διάγνωσης και εφαρμογής μεθόδων επανεκπαίδευσης και αποκατάστασης διαταραχών σε παιδιά και ενήλικες, στην ηλεκτρονική μάθηση και τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη Λογοπαθολογία και στις σύγχρονες μεθόδους της Παθολογίας Λόγου και Ομιλίας,
  2. της ενίσχυσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων, καθώς και της απόκτησης κλινικής εμπειρίας των εκπαιδευόμενων (προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές, υποψήφιοι διδάκτορες, επαγγελματίες συναφών ειδικοτήτων), και
  3. της παροχής εξατομικευμένης καθοδήγησης από ειδικούς συνεργάτες−εκπαιδευτές, με σκοπό τη μεταφορά γνώσης και δεξιοτήτων ως προς την καταγραφή πρωτοκόλλων, στοιχειοθέτηση κλινικών profiles των αναπτυξιακών διαταραχών.
3. Ερευνητικές δραστηριότητες

Υποστήριξη και ανάπτυξη ερευνητικής δραστηριότητας, καθώς και διάχυση της παραγόμενης γνώσης σε τομείς σχετικούς με το επιστημονικό αντικείμενο της Κλινικής Ψυχολογίας και της Ψυχολογίας της Υγείας, των αναπτυξιακών διαταραχών, της ηλεκτρονικής μάθησης και της εφαρμοσμένης πληροφορικής και στη Λογοπαθολογία και της Παθολογίας Λόγου και Ομιλίας.

4. Εργαστηριακή υποδομή:

Διαγνωστικά εργαλεία, μέθοδοι παρέμβασης, Η/Υ, λογισμικά προγράμματα αξιολόγησης και παρέμβασης

5. Υπηρεσίες σε τρίτους:

Τα μέλη του εργαστηρίου έχουν συνεργασίες με ερευνητικές ομάδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό και στα πλαίσια των συνεργασιών αυτών διαθέτουν τις ερευνητικές διατάξεις του Εργαστηρίου αλλά και τις επιστημονικές τους εξειδικεύσεις.

6. Ερευνητικά έργα (τίτλοι) :
  • «Στάθμιση Τεστ διάγνωσης και ταξινόμησης δυσλεξίας κατά τη σχολική ηλικία»., ΙΕΠ
  • «Διαμόρφωση profiles παιδιών με πρώιμες ενδείξεις ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και εφαρμογή αντίστοιχων, κατάλληλα προσαρμοσμένων, πρώιμων μορφών παρέμβασης»., Εθνική Συμμετοχή 2014 – 2016 FP7-ICT-2011-8. COLLABORATIVE PROJECT (iLearnRW)
7. Ενδεικτικές δημοσιεύσεις
  • Zakopoulou, V., Boukouvala, M., Siafaka, V., Tziakis, N., Vellis, P., Christodoulides, P., Dimakopoulos, G., Sarris, D., Vergou, M., Stavrou, P.-D., Koutsobina, V., Tagkas, P., Mavreas, V. (2021). Children ‘at Risk’ of Specific Learning Disorder: Individualized Diagnostic Profiles and Interventions. Acta Scientific Neurology 4 (2), 25-41
  • Rina, Ch., Tatsis, G., Kalognomou, E-A., Zakopoulou, V. (2018). A Diagnostic Test for Specific Developmental Dyslexia: A Pilot Study. International Journal of Science and Research (IJSR), 7(10), 1511-1519.

Photos of the Department

slt-ss-01_resize
slt-ss-02_resize
slt-ss-03_resize
slt-ss-04_resize
slt-ss-05_resize
slt-ss-06_resize
slt-ss-07_resize
slt-ss-08_resize
slt-ss-09_resize
slt-ss-10_resize
slt-ss-11_resize
slt-ss-12_resize
Inportant files
  • Πρόγραμμα μαθημάτων τρέχοντος εξαμήνου
  • Exams program
  • Study guide
  • Undergraduate Studies Regulation
  • Κανονισμός Μεταπτυχιακών Σπουδών
  • Doctoral Studies Rules

Special Interest Links

  • Document Request Forms
  • University Of Ioannina
  • Σχολή Επιστημών Υγείας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
  • Τμήμα Λογοθεραπείας Πανεπιστημίου Πατρών
  • Τμήμα Λογοθεραπείας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
  • Σύλλογος Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος
  • Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών
  • Website Previous Version
e- Services
  • Φοιτητολόγιο (Class Web)
  • Web mail (@uoi.gr)
  • Distance Learning
    (e-Course)
  • Proxy Server
  • UOI Library
  • ΕΥΔΟΞΟΣ (συγγράματα)

Contact

University Of Ioannina
Department of Speech & Language Therapy
Πανεπιστημιούπολη Β’ Ιωαννίνων
4ο χλμ Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών
45500 Ιωάννινα

  • 2651050712-50715
  • logotherapy@uoi.gr
  • https://www.slt.uoi.gr
Facebook-f Instagram

© Copyright 2023 Τμήμα Λογοθεραπείας – Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων | Σχεδιασμός @ it.uoi.gr –  Κώστας Πλαχούρας

Greek EL
Greek EL
English EN
GreekGreek
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.