Κύριοι στόχοι του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών του τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων είναι η προοπτική εξέλιξης του τμήματος, η ανάδειξη της ανθρώπινης αλλά και της ακαδημαϊκής δυναμικής του κάθε φοιτητή καθώς και η ανάπτυξη της δημιουργικότητας φοιτητών και καθηγητών. Βασική επιδίωξη του Τμήματος Λογοθεραπείας είναι να καλλιεργηθούν η έρευνα και η επιστημονική τεκμηρίωση στο επιστημονικό πεδίο της Λογοθεραπείας.
Η συνολική διάρκεια του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών είναι οκτώ (8) εξάμηνα κατανεμημένα σε τέσσερα (4) ακαδημαϊκά έτη.
Τα μαθήματα του Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών χωρίζονται σε υποχρεωτικά και σε επιλογής υποχρεωτικά. Σε κάθε υποχρεωτικό και επιλογής υποχρεωτικό μάθημα αντιστοιχούν πιστωτικές μονάδες (ECTS) οι οποίες είναι ανάλογες του φόρτου εργασίας που απαιτείται για την κατάκτηση του μαθήματος. Η Πρακτική Άσκηση των φοιτητών αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα του 4ου έτους (εαρινό εξάμηνο) το οποίο αντιστοιχεί σε 22 πιστωτικές μονάδες αλλά δεν υπολογίζεται στον βαθμό πτυχίου. Η Πτυχιακή Εργασία δεν είναι υποχρεωτική και ο φοιτητής του θα την εκπονήσει θα λάβει (8) πιστωτικές μονάδες (ECTS) ενώ ο βαθμός της θα υπολογιστεί και στον βαθμό πτυχίου.
Οι κλινικές ασκήσεις είναι υποχρεωτικά μαθήματα που έχουν προαπαιτούμενα μαθήματα (απαιτούν δηλαδή την επιτυχή παρακολούθηση άλλων μαθημάτων προκειμένου να μπορέσει ο φοιτητής να τα παρακολουθήσει) ως ακολούθως:
Μάθημα | Προαπαιτούμενα |
Κλινική Άσκηση στη Λογοπαθολογία-1 |
|
Κλινική Άσκηση στη Λογοπαθολογία-2 |
|
Κλινική Άσκηση στη Λογοπαθολογία-3 |
|
Για την λήψη πτυχίου ο φοιτητής πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον 240 πιστωτικές μονάδες (30 ECTS ανά εξάμηνο φοίτησης) έχοντας εξεταστεί επιτυχώς σε όλα τα υποχρεωτικά μαθήματα του προγράμματος σπουδών, έχοντας πραγματοποιήσει την υποχρεωτική 3-μηνη Πρακτική Άσκηση και έχοντας συμπληρώσει τις υπόλοιπες πιστωτικές μονάδες από τα επιλογής υποχρεωτικά μαθήματα.
Το Τμήμα Λογοθεραπείας καθορίζει το Π.Π.Σ. σύμφωνα με τις επιταγές της διακήρυξης της Bologna για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τους Ευρωπαϊκούς και Ελληνικούς νόμους, που διέπουν την εκπαίδευση Λογοθεραπευτή, Λογοπαθολόγου, Λογοπεδικού. Το Π.Π.Σ. έχει ως στόχο την απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων που βασίζονται σε σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα και τεκμηριωμένα μοντέλα πράξεων. Ως αποτέλεσμα, οι σπουδές στο Τμήμα μπορούν και παρέχουν σύγχρονες και κλασικές, θεμελιακές και εξειδικευμένες γνώσεις στην Λογοθεραπεία και σε ειδικότερα γνωστικά πεδία, όπως αυτά έχουν καθοριστεί επίσημα στους σκοπούς και τους στόχους του Τμήματος.
Στα περιγράμματα των μαθημάτων προσδιορίζονται με σαφήνεια τα επιδιωκόμενα μαθησιακά́ αποτελέσματα του κάθε μαθήματος, το περιεχόμενο, οι διδακτικοί́ στόχοι και οι τρόποι αξιολόγησης της επίδοσης των φοιτητών. Το πρόγραμμα, σύμφωνα με το Εθνικό́ Πλαίσιο Προσόντων, είναι διαρθρωμένο σε μαθήματα υποβάθρου, γενικής υποδομής, ειδικότητας και εξειδίκευσης, ώστε να εξασφαλίζουν πλήρως τα επιδιωκόμενα μαθησιακά́ αποτελέσματα.
Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ο απόφοιτος του Τμήματος διαθέτει όλες τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορεί να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε όλους τους τομείς του αντικειμένου των σπουδών του, είτε στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα, είτε ως αυτοαπασχολούμενος.
Το Π.Π.Σ. δύναται να αναθεωρείται και επικαιροποιείται όταν αυτό κρίνεται αναγκαίο από τις εξελίξεις και τις αναθεωρημένες απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας, της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής αλλά και των αλλαγών των διδακτικών μεθόδων και ερευνητικών και επιστημονικών προτεραιοτήτων.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 5 του Νόμου 4559/2018 «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις» και την με αριθμ.1069/18-07-2019 Συνεδρίαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κατά την οποία εγκρίθηκε η διαδικασία εφαρμογής της παρ.5 του άρθρου 5 του Νόμου 4559/2018, φοιτητές του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων οι οποίοι σωρευτικά πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
μπορούν εφόσον το επιθυμούν, να αιτηθούν πριν την ανακήρυξή τους σε πτυχιούχους (Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) την παρακολούθηση των παρακάτω επιπλέον μαθημάτων του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Λογοθεραπείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, προκειμένου να λάβουν πτυχίο Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
Επιπλέον Μαθήματα για απόκτηση πτυχίου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης | ||
Α/Α | Κωδικός | Μάθημα |
1 | slt-23 | Ω.Ρ.Λ. |
2 | slt-33 | ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ |
3 | slt-44 | ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΛΟΓΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΣΕ ΕΝΗΛΙΚΕΣ |
4 | slt-54 | ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΟΥ |
5 | slt-74 | ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΑΦ |
Η παραπάνω αίτηση γίνεται μετά από ανακοίνωση/πρόσκληση της Γραμματείας του Τμήματος 2 φορές το χρόνο και η παρακολούθηση των παραπάνω μαθημάτων πραγματοποιείται την περίοδο (χειμερινή ή εαρινή) που αυτά προσφέρονται.
Οι φοιτητές, οι οποίοι κατέστησαν δικαιούχοι της παραπάνω ρύθμισης και έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα σπουδών για λήψη πτυχίου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης με αίτησή τους προς το Τμήμα, η οποία μπορεί να κατατεθεί μέχρι 6 μήνες από την υποβολή της αρχικής τους αίτησης και ανακηρύσσονται πτυχιούχοι Λογοθεραπείας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, με ημερομηνία λήψης του πτυχίου (ΤΕ) την ημερομηνία της αίτησης υπαναχώρησης.
Σύμφωνα με το ν. 4559 ΦΕΚ 142/3-8-2018 «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις», οι προπτυχιακοί φοιτητές που έχουν εξεταστεί επιτυχώς στα απαιτούμενα για τη λήψη πτυχίου υποχρεωτικά και επιλεγόμενα μαθήματα του πρώτου κύκλου σπουδών του Τμήματος ΤΕΙ εισαγωγής τους και έχουν ολοκληρώσει την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση, έχουν τη δυνατότητα με αίτηση που καταθέτουν στη Γραμματεία του Τμήματος, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 5, (αυτοδίκαιη ένταξη των φοιτητών στα αντίστοιχα Τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), αντί να ορκιστούν και να λάβουν πτυχίο ΤΕΙ σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5 (η εκπαιδευτική λειτουργία των Τμημάτων του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου συνεχίζεται μεταβατικώς μέχρι την αποφοίτηση των ήδη εγγεγραμμένων, κατά την 1.10.2018, φοιτητών και όσων εγγραφούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019), να παρακολουθήσουν επιπλέον μαθήματα από το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και να λάβουν πτυχίο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Η ΑΙΤΗΣΗ ΥΠΑΝΑΧΩΡΗΣΗΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ.
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-11 | Developmental Psychology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-12 | Anatomy And Physiology οf Ear, Nose and Throat | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-13 | Health Informatics | Compulsory | 5 | 4 | PDF file |
slt-14 | Linguistics - Multilingual Background | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-15 | Phonetics - Phonology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-16 | Language Development & Developmental Language Disorder | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-21 | Phonology and Phonological Disorders | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-22 | Neuroanatomy - Neurophysiology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-23 | Otorhinolaryngology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-24 | Clinical Psychology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-25 | Introduction to Speech and Language Pathology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-26 | Statistics & Software in Behavioural Sciences | Compulsory | 5 | 4 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-31 | Audiology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-32 | Assessment And Diagnostic Perspectives in Speech and Language Pathology in Children | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-33 | Assessment Of Communication Disorders in Adults | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-34 | Health Psychology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-35 | Specific Developmental Learning Difficulties | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-36 | Fluency Disorders | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-41 | Cognitive Psychology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-42 | Aural Rehabilitation | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-43 | Treatment Perspectives in Speech and Language Pathology in Children | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-44 | Treatment Perspectives in Speech and Language Pathology in Adults | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-45 | Technology In Speech Pathology | Compulsory | 5 | 4 | PDF file |
slt-46 | Feeding And Swallowing Disorders | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-51 | Clinical Practicum in Speech Language Pathology 1 | Compulsory | 9 | 9 | PDF file |
slt-52 | Voice And Its Disorders | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-53 | Disorders And Speech Therapy in Population with Cleft Lip/Palate | Elective | 4 | 3 | PDF file |
slt-54 | Multimedia In Speech and Language Development | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-55 | Behavioural And Clinical Neurology | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-56 | Paediatrics | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-57 | English Terminology in Speech Language Pathology | Elective | 4 | 2 | PDF file |
ΒΕΕ707 | Neurotransmitters and Behaviour | Elective | 4 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-61 | Clinical Practicum in Speech Language Pathology 2 | Compulsory | 12 | 12 | PDF file |
slt-62 | Aphasias And Neurological Communication Disorders: Principles and Neurorehabilitation | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-63 | New Technologies in Assessment and Intervention Oral Communication | Compulsory | 5 | 4 | PDF file |
slt-64 | Adult Psychopathology | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-65 | Clinical Ethics | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-66 | Communication Disorders of Laryngectomized Patients | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-67 | Linguistics and Second Language Acquisition | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-75 | Research Methodology in Behavioural Sciences | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-69 | Principles Of Paediatric Neurology and Developmental Paediatrics | Elective | 4 | 3 | PDF file |
slt-610 | Genetic Syndromes that Define Neuro-Developmental Diseases | Elective | 4 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-71 | Clinical Practicum in Speech Language Pathology 3 | Compulsory | 12 | 12 | PDF file |
slt-72 | Neurogenic Motor Speech Disorders | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-73 | Child and Adolescent Psychopathology | Compulsory | 5 | 3 | PDF file |
slt-74 | Speech-Therapy Approaches in Autism Spectrum Disorders | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-68 | Research Methodology in Behavioural Sciences II | Elective | 4 | 3 | PDF file |
slt-76 | Clinical Neuropsychology | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-77 | Statistics & Software in Behavioural Sciences II | Elective | 4 | 3 | PDF file |
slt-78 | Cerebral Palsy in Children | Elective | 4 | 3 | PDF file |
Code | Title | Course Type | ECTS | Hours/Week | Course Outline |
---|---|---|---|---|---|
slt-81 | Internship | Compulsory | 22 | 22 | PDF file |
slt-82 | Thesis | Elective | 8 | PDF file | |
slt-83 | Seminar: Clinical Skills in Voice, Speech, Hearing and Swallowing | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-84 | Seminar: Learning Disorders and Developmental Disorders | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-85 | Seminar: Neurolinguistics - Psycholinguistics | Elective | 4 | 2 | PDF file |
slt-86 | Seminar: Education on Special Needs | Elective | 4 | 2 | PDF file |
Special Interest Links
Contact
University Of Ioannina
Department of Speech & Language Therapy
Πανεπιστημιούπολη Β’ Ιωαννίνων
4ο χλμ Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών
45500 Ιωάννινα
© Copyright 2023 Τμήμα Λογοθεραπείας – Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων | Σχεδιασμός Ioanna Kanlidou, Yannis Sindos & Κώστας Πλαχούρας